Lastik Arızaları
OTO LASTİK SORUNLARI VE OLASI NEDENLERİ:
SORUN
|
OLASI NEDEN
|
Viraj alırken ve dururken lastiklerin ötmesi
|
Düşük hava basıncı
|
|
Direksiyon hâkimiyetinin azalması
|
Düşük hava basıncı, aşınmış lastik
|
|
Lastiğin omuzlarının fazla aşınması
|
Düşük hava basıncı, bozuk rot ayarı, standart
dışı (geniş) jant kullanımı
|
|
Lastiğin tabanının ortasında aşırı aşınma, vuruntu, yalpalama
|
Yüksek hava basıncı, balanssızlık, jantta - mekanik aksamda ayarsızlık, standart dışı (dar) jant kullanımı
|
|
Düzensiz aşınma
|
Bozuk rot ayarı
|
|
Çabuk aşınma
|
Bozuk ya da eskimiş amortisörler, sarkık akslar, eğri şasiler, bağımsız tekerlerler, frenlerdeki bozukluklar, yüksek hız, sert duruş ve kalkışlar, sıcaklık.
|
LASTİK BAKIMI VE KULLANIMIYLA İLGİLİ GENEL ÖNERİLER:
- » Lastiklerinizin havasını en az 15 günde bir kontrol edin.
- » Lastiğinizi kaldırım kenarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçının.
- » Diş derinliği 1.6mm ye düşen lastikleri mutlaka değiştirin.
- » Karlı ve buzlu yollarda lastiğinizin hava basıncını kesinlikle düşürmeyin.
- » Bijon somunlarının sıkılığını düzenli olarak kontrol edin.
- » Lastiğinizi parlatmak için petrol ürünleri içeren deterjan veya cilalar kullanmayın.
- » Bozuk satıhlarda yüksek hız yapmayın.
- » Uzun yola çıkarken ve araç yüklüyken hava basıncını 2 psi artırın.
- » Stepne lastiğinizin basıncını da düzenli olarak kontrol edin.
- » Kışın diş derinliğinin 3mm. den az olması çekişi olumsuz etkiler.
- » Sibop kapaklarını kapalı tutun.
- » Araç üreticisi tarafından onaylanmış ebattaki lastik ve jantları kullanın.