Lastik Arızaları

OTO LASTİK SORUNLARI VE OLASI NEDENLERİ:

SORUN

OLASI NEDEN

  Viraj alırken ve dururken lastiklerin ötmesi

    Düşük hava basıncı

 

  Direksiyon hâkimiyetinin azalması

    Düşük hava basıncı, aşınmış lastik

 

  Lastiğin omuzlarının fazla aşınması

    Düşük hava basıncı, bozuk rot ayarı, standart
dışı (geniş) jant kullanımı

 

Lastiğin tabanının ortasında aşırı aşınma,  vuruntu, yalpalama

    Yüksek hava basıncı, balanssızlık, jantta - mekanik aksamda ayarsızlık, standart dışı (dar) jant kullanımı

 

  Düzensiz aşınma

    Bozuk rot ayarı

 

  Çabuk aşınma

    Bozuk ya da eskimiş amortisörler, sarkık akslar, eğri şasiler, bağımsız tekerlerler, frenlerdeki bozukluklar, yüksek hız, sert duruş ve kalkışlar, sıcaklık.

LASTİK BAKIMI VE KULLANIMIYLA İLGİLİ GENEL ÖNERİLER:
 

  • » Lastiklerinizin havasını en az 15 günde bir kontrol edin.
  • » Lastiğinizi kaldırım kenarına ve sivri yüzeylere çarpmaktan kaçının.
  • » Diş derinliği 1.6mm ye düşen lastikleri mutlaka değiştirin.
  • » Karlı ve buzlu yollarda lastiğinizin hava basıncını kesinlikle düşürmeyin.
  • » Bijon somunlarının sıkılığını düzenli olarak kontrol edin.
  • » Lastiğinizi parlatmak için petrol ürünleri içeren deterjan veya cilalar kullanmayın.
  • » Bozuk satıhlarda yüksek hız yapmayın.
  • » Uzun yola çıkarken ve araç yüklüyken hava basıncını 2 psi artırın.
  • » Stepne lastiğinizin basıncını da düzenli olarak kontrol edin.
  • » Kışın diş derinliğinin 3mm. den az olması çekişi olumsuz etkiler.
  • » Sibop kapaklarını kapalı tutun.
  • » Araç üreticisi tarafından onaylanmış ebattaki lastik ve jantları kullanın.